linkedinpage

Tip 1: verzorg je homepage

Een bezoeker die op je bedrijfspagina terecht komt, krijg het volgende te zien:

Beelden zeggen meer dan woorden

Maak een goede eerste indruk door een kwalitatieve profiel- en omslagfoto in te stellen. Vaak is de profielfoto je logo en laat de omslagfoto zien wie je bent of hoe de sfeer is op kantoor. Als de resolutie van je profielfoto te laag is, zal LinkedIn de afbeelding ofwel in het klein weergeven, of in slechte kwaliteit met te veel pixels, waardoor het logo quasi onherkenbaar wordt. Een té grote resolutie zorgt er dan weer voor dat het logo niet helemaal in de voorziene plaats past. Beide komen niet erg professioneel over, dus hou daar rekening mee. We besparen je het opzoekwerk: de aanbevolen afmetingen voor de profielfoto zijn 300x300 pixels en 1584x396 pixels voor de omslagfoto.

 

Kort, krachtig en to the point

Onder de omslagfoto en bedrijfsnaam krijgt een bezoeker een hele korte introductie van je bedrijf te zien. En met heel kort, bedoelen we héél kort. Maximaal één slagzin die zegt wat je doet. Bij ons is dat bijvoorbeeld “Wij helpen jou online en offline een groter publiek te bereiken met krachtige en overtuigende teksten en vertalingen.”

Onder die intro vind je dan een call-to-action die je zelf kunt bepalen. Voor Accolade is dit ‘Website bezoeken’, maar even goed kan je kiezen voor ‘Inschrijven’, ‘Lid worden’, ‘Meer informatie’, ‘Neem contact met ons op’ of ‘Website bezoeken’.

Op de homepage verschijnen ook de posts die je onder je bedrijfsprofiel op LinkedIn plaatst. Zorg voor relevante content en post regelmatig om meer interactie te creëren met volgers en bezoekers. Foto’s van het team scoren bijvoorbeeld erg goed, net zoals informatieve en praktische tips. Vraag je werknemers om alle berichten ook met hun persoonlijk profiel te delen, want zo krijg je meer bereik.

 

Tip 2: vergeet het ‘info’-gedeelte niet!

Onder het tabblad ‘Info’ heb je de kans om je bedrijf meer in detail voor te stellen. Zie het een beetje als een pitch. Wat onderscheidt jouw bedrijf van gelijkaardige ondernemingen. Waarom kiezen klanten voor jullie? Die informatie moet zeker in de inleiding staan. Wees zo volledig mogelijk, maar blijf wel bij de kern van de boodschap.

Vul ook al je contact- en bedrijfsgegevens in:

  • Je website
  • Je bedrijfstak
  • Je bedrijfsgrootte
  • Het type bedrijf
  • Wanneer je bedrijf is opgericht
  • Waarin je gespecialiseerd bent
  • De locatie van je bedrijf

 

Tip 3: Overloop alle andere tabbladen en bepaal wat belangrijk is voor jouw bedrijf

Verder zijn er nog de onderdelen ‘Vacatures’, ‘Personen’ en ‘Advertenties’. Bij ‘Vacatures’ vind je de openstaande vacatures voor profielen waarnaar jouw bedrijf op zoek is. Je kunt eenvoudig vacatures publiceren op LinkedIn door op je homepagina een nieuwe post aan te maken en daar te kiezen voor “Laat mensen weten dat u nieuwe medewerkers zoekt”, rechts onderaan de pop-up. Je kunt er ook voor kiezen om vacatures betalend te pushen op LinkedIn voor meer bereik en meer sollicitaties.

Het tabblad ‘Personen’ geeft weer wie er bij je bedrijf werkt. Zorg ervoor dat je medewerkers zich met de pagina verbinden, zodat zij hier worden weergegeven. Omgekeerd zullen hun connecties via hun profiel dan ook naar jouw bedrijf kunnen doorklikken.

Als laatste tabblad is er ‘Advertenties’. Hier vind je de lopende advertenties van je bedrijf terug en geef je deze weer aan bezoekers of volgers. Zolang je geen advertenties op poten zet, zullen er geen getoond worden.

 

Tip 4: optimaliseer je LinkedIn-bedrijfspagina

Er zijn tal van manieren om het potentieel van je LinkedIn-bedrijfspagina ten volle te benutten:

  • Hoe rekening met SEO, want ook sociale media houden rekening met het gebruik van relevante zoekwoorden. Zorg dus dat de zoekwoorden die je op je website gebruikt, ook op je sociale media terugkomen, waardoor je profielen ook hoger zullen scoren in de zoekresultaten van zoekmachines.
  • Maak van je medewerkers ambassadeurs. Vraag hen om je berichten te delen met hun netwerk en zo meer engagement te creëren.
  • Is je doelgroep meertalig, dan kan je je profiel ook in meerdere talen toevoegen op LinkedIn.
  • Onderzoek of adverteren op LinkedIn voor jou nuttig is (of vraag het ons!).
  • Als beheerder van een pagina krijg je ook ‘Contentsuggesties’ (zie tabblad Contentsuggesties bovenaan, naast Statistieken). Daar krijg je populaire berichten uit je sector te zien die jou kunnen inspireren om nieuwe content te maken.

Nog meer tips nodig of wil je graag dat wij jouw bedrijfsprofiel helemaal optimaliseren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.