facebook ad

Advertenties voor meer paginalikes

De naam zegt het al, met dergelijke advertenties stimuleer je mensen om je pagina te liken. Ze zijn eenvoudig opgebouwd: een foto, een beschrijving en een vind-ik-leukknop.

Advertenties voor meer websiteverkeer

Deze ads worden ook wel eens ‘link ads’ of linkadvertenties genoemd en zorgen ervoor dat mensen naar jouw website worden doorverwezen. Ze bestaan uit een beschrijving, een voorbeeldfoto die bij de link hoort, een linktitel en -beschrijving en een call-to-action (knop). Je kan eventueel ook een like-knop toevoegen in de plaats van een knop die naar de website verwijst. Er kan dan nog steeds op de linktitel worden geklikt. Zo vang je twee vliegen in één klap.

facebook ad2
facebook ad 3

Carrouseladvertenties

Meerdere producten of diensten promoten? Met een carrouseladvertentie kan je tot acht foto’s delen. Per product kan je een link en een beschrijving toevoegen.

Dynamische productadvertenties

Met een dynamische productadvertentie kan je de ad automatisch de producten laten weergeven die mensen op jouw website of app hebben bekeken. Dat kan door middel van een carrouseladvertentie of een linkadvertentie. Handig om mensen die nog wat twijfelen toch over de streep te trekken!

facebook ad 4

Fotoadvertenties

Het woord zegt het zelf, dit is een advertentie met een foto om een product of dienst te promoten. De advertentie bestaat uit een foto, een beschrijving en meestal een vind-ik-leukknop. Daardoor lijkt een dergelijke ad goed op het eerste type dat we in deze blog hebben besproken.

 

Andere geavanceerde advertenties

Er bestaan nog veel meer soorten ads die kunnen worden toegepast voor marketeers die al vaak geadverteerd hebben en al heel wat ervaring hebben met Facebookadvertenties. Dit zijn meer geavanceerde advertenties. Wil je hier meer over weten? Mail naar info@accolade.be of neem contact op via het contactformulier.

Contact