Facebook is erg gebruiksvriendelijk voor content omdat bijna alle contentformaten erop werken: tekst, afbeeldingen, video’s, live video’s en verhalen. Hoewel het aantal gebruikers enorm is, kan het behaalde bereik soms tegenvallen door het nieuwe algoritme van Facebook. Anderzijds, hoe meer likes en interactie je genereert, hoe meer jouw profiel de revue passeert. Vergeet trouwens ook niet om je content te optimaliseren voor mobiele apparaten, van 94% van de Facebookgebruikers gebruikt ook de mobiele app.

Om een bedrijfspagina op Facebook te kunnen creëren, moet je (misschien wel helaas) een persoonlijke account hebben om de bedrijfspagina mee te koppelen. Een bedrijfsprofiel aanmaken is erg eenvoudig: je klinkt op de blauwe balk bovenaan op ‘Aanmaken’ en kiest ‘Pagina’. Vervolgens volg je gewoon de instructies van Facebook. Vul zeker alle informatievelden in, zodat je (potentiële) klanten je pagina gemakkelijk herkennen en de juiste informatie hebben over je bedrijf.

facebook social media

Enkele tips voor een succesvolle bedrijfspagina op Facebook

  • Reageer zo snel mogelijk op berichten die (potentiële) klanten sturen.
  • Gebruik automatische berichten van Messenger als je niet onmiddellijk kunt antwoorden.
  • Zie je bedrijfspagina als een platform voor customer service.
  • Bekijk en analyseer je statistieken om het succes van je campagnes en content te bepalen.
  • Maak gebruik van planningtools zoals Buffer of Hootsuite om je posts in te plannen.
  • Gebruik Facebook Ads (betalend) om je bereik te vergroten.
FB screensaver

Welke tabbladen zijn er op een bedrijfspagina?

Er zijn een aantal tabbladen (het menu links op je bedrijfspagina) die je aan een Facebookpagina kunt toevoegen, maar niet elk tabblad past even goed bij je bedrijf. Bepaal voor jouw business welk tabblad er relevant is en hoe jij die optimaal kan inzetten. Hieronder sommen we de belangrijkste tabbladen op en geven we wat toelichting:

Startpagina

Hier vind je al je updates en berichten terug. Dit is ook de eerste pagina die gebruikers zien wanneer ze je pagina bezoeken.

 

Info

In het tabblad Over vul je je adres, bedrijfsgegevens, contactgegevens, openingsuren en websitelink in. Veel mensen zoeken online naar specifieke informatie over een bedrijf, dus voorkom dat potentiële klanten naar je concurrent gaan omdat ze bij jou niet de nodige informatie kunnen vinden.

 

Berichten

Bekijk hier alle posts die je hebt gedeeld op je tijdlijn.

 

Recensies

Op dit tabblad kunnen klanten een beoordeling of klantengetuigenis plaatsen en aangeven of ze je bedrijf zouden aanbevelen. Beoordelingen worden bovenaan je bedrijfspagina weergegeven.

 

Foto’s

Hier vind je alle foto’s terug die je ooit op je tijdlijn of in een album hebt gedeeld.

 

Evenementen

Maak evenementen aan met je bedrijfsprofiel, zoals een opendeurdag of seminarie.

 

Diensten

Presenteer verschillende diensten of producten op je bedrijfspagina. Je kunt er een foto, naam en prijs aan toevoegen.

 

Aanbiedingen

Hier kan je kortingen of speciale acties aanbieden en zo meer volgers aantrekken. Vertel klanten dat ze iets kunnen winnen als ze je pagina leuk vinden of delen.

 

Winkel

Wist je dat je zelfs via Facebook rechtstreeks producten kunt verkopen, net zoals op een webshop? Betalingen worden op je bankrekening gestort.

Wil je meer weten over een Facebookbedrijfspagina of wil je jouw bedrijfspagina een boost geven? Neem vrijblijvend contact op via info@accolade.be.