Hoe goed is jouw eerste indruk?

Je hebt maar één kans om een eerste indruk te maken. Een enorm cliché, maar eentje dat steeds vaker over het hoofd wordt gezien. Terwijl klanten vroeger vaak de eerste indruk van je bedrijf kregen bij het oprijden van je parking of door te bellen met de receptioniste, gebeurt dat nu steeds vaker online. En daar moet je niet alleen indruk maken op je klanten, maar ook op zoekmachines. En daar loopt het vaak fout.

Website

De basis is een goede website. Uiteraard valt er over smaken en kleuren niet te discussiëren, maar een website moet op technisch vlak sterk in elkaar zitten en moet bovendien zowel zichtbaar als verborgen alle nodige teksten en trefwoorden bevatten om een goede indruk te maken op je klanten en de zoekmachines. Een concurrent die een uiterst professionele website heeft met perfecte teksten, zal veel meer aanvragen voor offertes krijgen dan een website van enkele jaren oud waar al even geen teksten meer zijn aangepast. Een website is echter pas de laatste stap in het verleidingsproces van je klant.

Communicatie

Potentiële klanten die jou nog niet kennen, kunnen ook niet rechtstreeks naar je website surfen om jou beter te leren kennen. Vaak komen zij via andere kanalen met je in contact. Afhankelijk van je sector is dat een nieuwsbrief, LinkedIn, Facebook, Instagram of zelfs YouTube, Pinterest of andere specifieke kanalen. Een professioneel profiel en een bedrijfspagina zijn daar een must, en bij elk bericht dat je plaatst moet je er rekening mee houden dat dit misschien wel de eerste keer is dat iemand van jou hoort. Pak uit met je troeven en laat iedereen zien wat je allemaal voor hen kunt betekenen.

Herhaling

Een mooie eerste indruk is al het halve werk, maar hoe heette dat bedrijf nu al weer dat ik eens zag op Facebook en nu wel zou kunnen gebruiken…? Juist. Zorg dat het niet bij die eerste indruk blijft. Nieuwsbrieven stuur je best niet al te vaak uit, maar op online media plaats je best meerdere keren per week een bericht. Een hele opgave, dat wel, maar de aanhouder wint.

Geen tijd of zin om dit allemaal zelf te doen? Accolade kent alle kneepjes van het vak om zowel zoekmachines als potentiële klanten te verleiden op je website, en weet welke berichten je op welke kanalen moet plaatsen. We stemmen even af om jou en je bedrijf beter te leren kennen en daarna nemen we alle werk uit handen. Het enige wat je nog moet doen is zorgen voor een goede indruk bij alle nieuwe klanten die contact met je opnemen.

Accolade
Language
Services

  • Idiomatische teksten uit de pen van een native speaker
  • Een grondige kwaliteitscontrole door een tweede professionele vertaler/copywriter
  • Correcte en goed opgebouwde teksten voor een sterk imago
  • Een transparante en duidelijke prijsbepaling
  • Ruimte voor overleg, vragen en antwoorden tijdens het vertaal- of schrijfproces