Val met de deur in huis

Vertel wat je doet en vooral wáárom. Iedereen heeft collega-ondernemers die dezelfde diensten of hetzelfde product aanbieden, dus deel jouw waarom. Dat is wat jou onderscheidt en waarvoor klanten voor jou zullen kiezen.
 

Bewijs je autoriteit

Ben je een ervaren spreker, heb je een boek geschreven of misschien wel een award gewonnen? Dat verdient een plaatsje in jouw LinkedIn-biografie. Zo geef je meteen ook aan dat jij expert bent in jouw vak en dat je dat objectief kunt aantonen.
 

Wees authentiek, menselijk en eerlijk

Bepaalde grote namen, zoals Gary Vaynerchuk of Simon Sinek, schreven hun biografie in de derde persoon en dat kan als je een bepaalde faam hebt opgebouwd. Werk je vooral lokaal, schrijf dan in de ik-vorm. Jij beheert tenslotte je eigen profiel en wil een vertrouwensrelatie opbouwen met je netwerk. Dan is die authenticiteit belangrijk.

In je biografie kan je ook je waarden delen. Wat vind jij belangrijk in een zakelijke relatie, waarvoor sta je en waarmee wil je dat mensen jou associëren. Denk daar goed over na en zorg voor een samenhangend verhaal.
 

Hou je bio up-to-date

En tot slot, blijf up-to-date. Start je een nieuwe job of activiteit? Werk je LinkedIn-biografie dan bij, zodat elke nieuwe bezoeker op je profiel steeds de juiste informatie vindt.

Over je LinkedIn-biografie denk je best even na. Wat willen jouw potentiële klanten graag lezen en wat past bij jou als persoon? Als je daar graag advies over wenst of hulp wilt bij het schrijven ervan, neem dan gerust contact op via info@accolade.be.