Zet je marketing niet op een laag pitje tijdens drukke periodes

Eerst en vooral: marketing werkt proactief, dus ook wanneer de resultaten tijdelijk beter dan gemiddeld zijn, is het belangrijk om je marketing voldoende aandacht te blijven geven.

Een drukke periode met hogere omzetten, dat is altijd goed nieuws. Het hele jaar door ervaar je als bedrijf af en toe een piek, maar dat betekent niet dat je in die periodes je marketing moet laten aanmodderen. Het is niet omdat het even erg goed gaat, dat dat volgende week nog steeds zo is. Ja, marketing vraagt soms veel energie, maar het is wel een proactieve manier om een constante instroom aan opdrachten en bestellingen te kunnen garanderen.

Doe je aan contentmarketing en publiceer je maandelijks verschillende berichten op je sociale kanalen? Zorg er dan voor dat je deze nu al schrijft en inplant, zodat je daar tijdens de drukste dagen van het jaar niet meer aan hoeft te denken.

 

Speel handig in op de feestdagen

Hoewel het voor veel bedrijven altijd automatisch drukker is tijdens de feestdagen, kan je deze periode nóg meer in je voordeel laten spelen. Bedenk bijvoorbeeld een leuke actie, zoals een winactie, een korting of interessante formule, speciaal voor Kerstmis. Dat kan van een gratis audit zijn tot een mooie korting op een jaarabonnement voor 2020. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Bepaal vervolgens de doelstelling, de doelgroep en de timing van de actie. Zodra je dat allemaal weet, kan je dit alvast beginnen verkondigen op al je kanalen. Inderdaad, nu al! Het is nog een kleine maand tot aan Kerstmis, maar als je weet dat slechts een heel klein percentage van je volgers op sociale media je bericht ziet, begrijp je dat je dit meer dan één keer zal moeten delen. Plan minstens twee of drie berichten per week in tot aan kerst om je actie aan te kondigen.

 

Inspiratie om je kerstactie te verspreiden

Naast sociale media zijn er ook nog andere manieren om ervoor te zorgen dat mensen op de hoogte zijn van je kerstactie. Zo kan je:

  • de actie op je website vermelden en doorverwijzen naar een landingspagina die je speciaal voor deze kerstactie lanceert. Naar deze landingspagina kan je dan ook verwijzen in al je andere communicatie.
  • een kerstkaart laten ontwerpen waarop je je actie promoot en deze met een persoonlijke boodschap afwerken en versturen. Erg persoonlijk en overtuigend!
  • een mailing versturen naar je klantenbestand en leads. Leg uit wat je kerstactie inhoudt, hoe ze kunnen deelnemen en verwijs hen door naar je landingspagina.
  • linken naar de landingspagina van je actie in je e-mailhandtekening. Maak het helemaal af door de eventuele foto in je e-mailhandtekening te vervangen door een foto mét kerstmuts! Wees er maar zeker van dat je contacten dit opmerken!

Wil jij van jouw kerstactie een succes maken? Dan helpen wij je graag met je communicatieplan. En ook voor andere kerstideeën mag je gerust bij ons aankloppen. Stuur een berichtje via sociale media of mail naar info@accolade.be, zodat we creatief met je kunnen meedenken.