Tip 1: verplaats je in je doelgroep als je vaktermen gebruikt

Bij elke tekst die je schrijft, moet je je afvragen wie de tekst zal lezen en of zij effectief online naar deze woorden zoeken. Misschien kennen ze die vaktermen niet eens! Dan is de kans klein dat jouw tekst of pagina in hun zoekresultaten zal verschijnen. Heel vaak tikken internetgebruikers hun probleem of vraag in en is het interessanter om daarop in te spelen in je teksten. Een zoekwoordanalyse kan jou daarbij op weg helpen.

 

Tip 2: schrijf je posts online en plan ze in

Het is altijd druk en je hebt altijd wel wat beters te doen. Stel een planning op van welke berichten voor sociale media wil schrijven, schrijf ze allemaal in één keer en plan ze op voorhand in. Dat kan met gratis tools als Creator Studio (een tool van Facebook voor Facebook én Instagram), Hootsuite of Buffer. Maak er een gewoonte van, zodat je ook op de drukste dagen van het jaar online actief blijft.

 

Tip 3: gewoon aanwezig zijn is niet voldoende

Het succes van je aanwezigheid op een sociaal platform heeft vooral te maken met de achterliggende algoritmes van dat kanaal. Gewoon aanwezig zijn is dus niet voldoende. Interactie opwekken, engagement creëren met je volgers en relevante content publiceren, dát is wat je moet doen om meer gezien te worden.

 

Tip 4: denk goed na over de doelstelling van je online advertentie

Investeren in betalende advertenties op sociale media om je aantal volgers te doen groeien lijkt misschien een goed idee, maar is eigenlijk weggegooid geld. Uiteindelijk groeit je aantal volgers dan wel, maar het platform zelf bepaalt nog steeds wie van die volgers jouw berichten ziet. Als je betalende advertenties wil, kies dan een doelstelling die wel rechtstreeks opbrengt.

Meer tips? Volg ons op sociale media of hou onze blog in de gaten!

Facebook

Instagram

Linkedin