Naambekendheid vergroten

Door het grote aantal maandelijkse gebruikers op sociale media krijg je de mogelijkheid om je naamsbekendheid te vergroten. Je toont als bedrijf dat je aanwezig bent op sociale media, wat bezoekers, volgers, leads, consumenten en andere mensen aantrekt. Dit werkt niet alleen voor nieuwe klanten, maar ook bestaande klanten houd je vast door actief in te zetten op meer naamsbekendheid.

 

Online klantenservice

Interactie met de klant is erg belangrijk en sociale media maken dit gemakkelijker. Op Facebook en Instagram, LinkedIn en Twitter heb je een waaier aan mogelijkheden om meer te interageren met klanten. Met onder meer verschillende chatopties kan je je klantervaring verbeteren en klanten helpen wanneer ze je nodig hebben. De kans is ook groot dat bedrijven sneller antwoorden via sociale media aangezien het aantal gebruikers zo hoog ligt en klanten en consumenten vaak op sociale media vertoeven.

Goedkoop en snel adverteren

Met behulp van de verschillende platformen kan je eenvoudig en snel adverteren zonder dat je een fortuin hoeft uit te geven. Met de advertising tools van bijvoorbeeld Facebook en Instagram kan je een specifieke doelstelling en doelgroep aanspreken om hen te informeren over je diensten of te overtuigen van je capaciteiten als bedrijf. Ook met Twitter, LinkedIn en Pinterest kan je adverteren en meer conversie verkrijgen. Door je producten of diensten te laten zien via advertenties, beïnvloed je het gedrag van klanten of leads. Dit geldt zowel voor B2C als voor B2B.

sociale media

Trafiek genereren naar je website

Met sociale media kan je potentiële klanten doorverwijzen naar je website. Zorg voor goede content zodat mensen vanzelf interesse krijgen in je producten of diensten en zin krijgen om zich te verdiepen in je bedrijf. Door het posten van interessante content met een link naar je website, zal het verkeer ernaartoe snel hoger liggen.

Hoe sociale media inzetten?

Kortom: sociale media biedt erg veel mogelijkheden voor je bedrijf. Creëer een doordachte strategie en bepaal je doelstellingen en doelgroep. Zorg voor een goede content calendar en mooie, waardevolle content op zich. Wil je meer weten over de verschillende opties voor sociale media en wat Accolade kan betekenen voor jouw bedrijf? Mail dan vrijblijvend naar info@accolade.be.