Waarom overstappen of aanmaken?

Je vraagt je misschien af waarom de twee mogelijkheden in de titel staan. Wel, om een bedrijfspagina op Instagram te creëren, moet je immers eerst een persoonlijk profiel aanmaken. Daarna kan je in de instellingen overstappen naar een bedrijfspagina. Waarom zou je dat doen? We zetten even alle voordelen op een rijtje:

 

  1. Je krijgt toegang tot je statistieken, waar je vervolgens op kunt inspelen. Je krijgt immers inzicht in hoe de inhoud op je pagina scoort, welke berichten en verhalen de meeste reacties krijgen en welke acties bezoekers of volgers uitvoeren op je pagina. Je ziet ook hoe de doelgroep van je pagina eruitziet.
  2. Paginabezoekers en volgers kunnen rechtstreeks contact met jou opnemen, doordat Instagram een bedrijfsprofiel de mogelijkheid geeft om call-to-action-knoppen toe te voegen. Je krijgt de keuze tussen contactmogelijkheden, doorverwijzingen, boeken of reserveren, enzoverder.
  3. Een laaste grote meerwaarde is dat je berichten en verhalen kan promoten met een bedrijfsprofiel. Zo kan je gesponsorde advertenties opstellen met foto’s, video’s en verhalen met een bepaalde doelstelling zoals naambekendheid, bereik, verkeer en nog veel meer.
registreren op Instagram

Een pagina aanmaken

En dan nu de praktische kant. Een pagina aanmaken op Instagram is niet zo moeilijk, maar download zeker de mobiele app, want de meeste functies zijn enkel op de app beschikbaar.

Heb je al een persoonlijk profiel op Instagram? Dan moet je niet veel meer doen. Ga in dit geval naar je profiel en klik op ‘Instellingen’. Klik bij ‘Account’ op ‘Overschakelen naar professioneel account’. Vul de bijhorende vragen in om je business beter te definiëren, et voilà, je hebt een bedrijfspagina!

Nog geen persoonlijke pagina? Geen nood, volg even deze stappen:

 

  1. Download de mobiele versie van Instagram en open de app.
  2. Klik op ‘Registreren’, kies een gebruikersnaam, een wachtwoord en vul je gegevens verder in.
  3. Nadat de registratie voltooid is, kan je ervoor kiezen om verbinding te maken met Facebook. Als je al een Facebookbedrijfspagina hebt, dan kan je deze linken. Zo niet, kan je dit later ook nog doen.
goede bedrijfspagina

Na de registratie en het al dan niet linken van je Facebookbedrijfspagina, voeg je een profielfoto toe. Instagram zal je nu wat mensen voorstellen om te volgen, maar je kunt uiteraard ook zelf op zoek gaan naar de mensen of bedrijven die je wil volgen. Ga nu naar je profiel en vul alle informatie verder in:

 

  1. je naam zodat volgers weten wie je bent;
  2. een biografie om volgers te vertellen over jezelf;
  3. eventueel je geslacht en telefoonnummer.

Na het aanmaken van een persoonlijk profiel op Instagram krijg je ook de mogelijkheid om over te stappen bij het menu 'Bewerken' op je profiel of stap over naar een bedrijfsprofiel op dezelfde manier als hierboven.  Je kan het dus op twee manieren doen.

Vul je gegevens voor je bedrijfspagina zo volledig mogelijk aan:

  1. Voer je website in.
  2. Vat samen waar je bedrijf voor staat.
  3. Kies een aantal call-to-action-knoppen.

Nog steeds geen idee hoe en waarom je een bedrijfspagina op Instagram interessant is voor jou? Of heb je te weinig tijd om je pagina te onderhouden? Neem contact op met info@accolade.be of stuur ons een berichtje via sociale media en dan kijken we samen hoe jij Instagram for Business kan inzetten voor jouw bedrijf.