Overslaan en naar de inhoud gaan

Help, mijn bereik is niet groot genoeg!

Verzorg je social media

Deze tip klinkt erg eenvoudig, maar wanneer je het als ondernemer druk hebt, is dit één van de eerste zaken die op de achtergrond lijkt te raken. Kies zorgvuldig de kanalen die relevant zijn voor jouw sector en post daar minstens één keer per week kwalitatieve content op. Zet niet in op puur reclame maken, want bezoekers hebben de neiging om reclameberichten te negeren. Deel interessante tips, een leuk weetje over je onderneming of zet eens een werknemer in de kijker. Verlies daarbij ook de visuals zeker niet uit het oog. Vind je zelf de tijd niet om je social media te onderhouden? Dan raden we aan om die taak uit te besteden aan een werknemer of een externe partner.

Door regelmatig relevante content te delen, zal je meer volgers krijgen en uiteindelijk dus meer websiteverkeer.

Durf te adverteren

Voor veel ondernemers lijkt de stap naar adverteren via Google of sociale media best groot. Maar wist je dat de resultaten van een advertentiecampagne perfect meetbaar zijn? Door geregeld je Google Analytics of de advertentiemanagers van verschillende social mediakanalen te bekijken, kan je je advertenties strategisch optimaliseren, zodat ze nog betere resultaten opleveren. Ook enkel in te zetten op advertenties wanneer je speciale promo-acties hebt lopen of een nieuwe werknemer zoekt, is perfect mogelijk. Zo geef je een extra boost aan belangrijke berichten. We raden echter aan om zeker en vast ook in te zetten op advertenties die bereik en naambekendheid promoten.

Onderscheid je van de concurrentie

De meeste bedrijven zijn intussen actief op sociale media. Jouw bericht er laten uitspringen tussen alle content van je concurrenten is dus essentieel. Een leuke animatie, een enthousiaste video of een origineel concept? Toegegeven, er kruipt best wel wat tijd in de uitwerking ervan, maar dat zal op termijn zeker en vast een meerwaarde bieden voor je onderneming. Dergelijke animaties kan je uiteraard ook hernemen op andere kanalen, denk maar aan je website of nieuwsbrieven.

Vergeet je bestaande klanten niet

Als ondernemer ligt je focus vaak op het aantrekken van nieuwe klanten. En terecht, dat is nu eenmaal erg belangrijk. Maar het is essentieel om daarbij je bestaande klanten niet uit het oog te verliezen. Door bijvoorbeeld maandelijks een nieuwsbrief uit te zenden waarin je nieuwe producten in de kijker zet, belangrijke veranderingen aankaart, of gewoon eens een leuk weetje deelt, blijf je top-of-mind bij je bestaande klanten. Die zullen het zeker en vast appreciëren dat je de moeite neemt om open en duidelijk met hen te communiceren. En wie weet volgt er zo een opdracht of aankoop ?

Hulp nodig om je bereik te vergroten

We hebben nog heel wat tips in petto om je bereik te vergroten. Uiteraard helpen we je ook heel graag met de uitwerking van originele en kwalitatieve content of bij de opzet van straffe advertentiecampagnes. Meer weten? Geef ons gerust een seintje via info@accolade.be.