Persbericht laten schrijven door een copywriter
Het allerbelangrijkste? Je persbericht moet nieuwswaarde bevatten. Niets noemenswaardig te vertellen? Dan stuur je beter geen persbericht uit.
Daarnaast is het essentieel dat jouw persbericht opgesteld is in omgekeerde piramidevorm: de belangrijkste informatie komt eerst aan bod, de rest komt op het einde van je tekst. Het bericht heeft een sprekende titel nodig, zodat het opvalt in de mailbox van journalisten. Een vlotte tekst met tussentitels en al jouw contactgegevens ? Check! Staat er een schrijffout in je bericht? Dan gaat jouw mail onvermijdelijk naar de prullenbak.
Besteed je persbericht dus uit aan een copywriter, die weet wat journalisten graag zien en houdt rekening met alle kneepjes van het journalistieke vak.
Media-aandacht dankzij een duidelijk persbericht
Met een duidelijk en nieuwswaardig persbericht genereer je gratis media-aandacht. Zodra je een nieuwswaardig onderwerp kan coveren, maak je er dus beter optimaal gebruik van.
Heb je hier hulp bij nodig? Onze copywriters denken graag met je mee om jouw perscommuniqué te laten schitteren.