Waarom inzetten op een contentmarketingplan?
Vandaag is er een overload aan content beschikbaar. Sommige bedrijven stellen lukraak een content calendar samen om aanwezig te zijn op sociale media. Ze schrijven blogs, plaatsen video’s op YouTube, versturen mailings en ontwerpen een sprekende website. Herkenbaar? In dat geval doe je niet aan content marketing, maar gooi je gewoon een extra hoop content op de grote berg informatie die er vandaag al is.
Daardoor is het niet evident om eruit te springen op hét moment dat je doelgroep op zoek gaat naar jouw producten of diensten. Door inzicht te krijgen in je doelgroep en actief op zoek te gaan naar hun wensen en problemen kan je als bedrijf het verschil maken. Breng de problemen die jouw (potentiële) klanten ervaren in kaart en bied met jouw content een slimme en originele oplossing op hun vragen.
Contentmarketing b2c of b2b: een plan op lange termijn
Starten met contentmarketing gaat niet zomaar. Er gaat een uitgebreide strategische oefening aan vooraf waar je het best een externe partij voor inschakelt. Die denkt graag met je mee over je strategie en gaat op zoek naar de beste kanalen voor jouw content.
Zin in meer? Wij gaan graag aan de slag met de strategische oefening en maken kwalitatieve content die écht het verschil maakt voor jouw doelgroep.
Beschik je al over een strategie en ben je op zoek naar een partner om de kwalitatieve content voor je uit te werken? Ook daarvoor kan je een beroep doen op de copywriters en marketeers bij Accolade. Ze maken content calendars, blogs, e-mailcampagnes en veel meer voor je op.